FAQ

Til dig, der har spørgsmål om din ordre, produkterne eller materialer.
Prøv at læse min FAQ – måske finder du det svar, du søger?
Hvis ikke, er du naturligvis velkommen til at kontakte mig, så hjælper jeg dig det bedste jeg har lært.

MATERIALER OG DESIGNS

Jeg har modtaget min bestilling, men det er hvidt og ligner ikke træ?
Når jeg sender mine designs ud til dig, er der ofte stadig beskyttelsesfolie på. Denne beskyttelsesfolie bliver primært brugt til at beskytte træet mod brændmærker under produktionen, men også til at beskytte din bestilling under fragt.
Mine design bliver produceret på ubehandlet træfinér og tager derfor nemt imod fedt. Derfor skal du bare tage beskyttelsesfolien af, når du skal bruge din bestilling.

Træet ligner ikke det på billedet?
Fordi jeg bruger ubehandlet træ, der endnu ikke har fået sollys på sig, vil farven se lidt anderledes ud nu, men sætte sig smukt med tiden.

Lys eg – Når du bestiller designs i lys eg, vil du måske opdage, at du modtager et produkt med en koldere nuance end forventet. Bare rolig, den sætter sig med en smuk gylden glød, som man kender fra eg, med tiden. Derfor kan der også forekomme farveforskel på nye og gamle produkter. Hvis du vil fremskynde gløden, skal du blot lægge produktet i solen.

Valnød – Når du bestiller designs i valnød, vil du måske opdage, at du modtager et produkt med en koldere grålig nuance end forventet. Bare rolig, den sætter sig med en smuk dyb let rødlig glød, som man kender fra valnød, med tiden. Derfor kan der også forekomme farveforskel på nye og gamle produkter. Hvis du vil fremskynde gløden, skal du blot lægge produktet i solen.

Østen krydsfinér – Når du bestiller designs i Østen krydsfinér, vil du måske opdage, at du modtager et produkt med en lysere nuance end forventet. Bare rolig, den sætter sig en smule med en lidt mere gylden glød med tiden. Derfor kan der også forekomme farveforskel på nye og gamle produkter. Hvis du vil fremskynde gløden, skal du blot lægge produktet i solen.

Hvad er en finérplade?
Finér er et tyndtskåret stykke træ, som kan variere i tykkelse. Vores lys eg og valnød finér er 0,7-1mm tyk på over- og underside. Resten af pladen består af MDF, som er limet til finéren i top og bund.

Hvad betyder en Certificering helt præcist?
Det betyder at finéren der er brugt til vores plader, er sammensat af træ fra bæredygtigt skovbrug, hvor der ikke fældes mere træ end det naturen selv kan nå at reproducere. Foruden det, så bliver der værnet om dyre- og planteliv i skoven, samt at løn- og arbejdsforholdene er i orden for de mennesker, der arbejder der.

Dit Østen krydsfinérkrydsfinér er ikke -certificeret, er det så bæredygtigt?
JA! Det er stadig bæredygtigt. Østen krydsfinér vokser så hurtigt, at det i sig selv nærmest er umuligt at nå at fælde mere end der vokser. Vores Østen krydsfinérkrydsfinér plader kommer fra bæredygtigt europæisk skovbrug.

Kan dine designs bruges udenfor?
MDF er et limet materiale og kan der ikke tåle fugt. Jeg anbefaler derfor ikke, at man bruger det udenfor. Jeg arbejder dog på en løsning, hvor man kan gøre det vejrbestandigt på en bæredygtig måde.

Om designs og produkter

Jeg har brug for et specielt produkt i en specifik størrelse, kan du hjælpe?
Så længe du drømmer om at produktet er udført i vores bæredygtige træ, vil jeg med garanti hjælpe. Send mig en mail på mail@treend.dk med din drøm til et produkt, så vender jeg tilbage med et designforslag og en pris.

Er det muligt selv af vælge skrifttyper ud over standarderne?
Ja, det er det. Skriv den ønskede skrifttype og hvor den kan hentes under bemærkninger i bestillingen. Hvis du vil være 1000% sikker på, at jeg ser det, så send mig en mail med ordrenr. på mail@treend.dk med link til skrifttypen eller selve filen, så kigger jeg på det hurtigst muligt.

Må produkterne hænge i børnehøjde?
Det er i sig selv ikke farligt for et barn at røre ved vores produkter, men da de er lavet i ubehandlet træ tager de let imod fedt. SÅ hvis du vil undgå fedtfingre på dit design, så hold det væk fra børn eller behandl det med olie eller lak.

Bestillinger og ordrer

Har du modtaget min bestilling?
Hvis du har modtaget en ordrebekræftelse på din mail, har jeg modtaget ordren. Hvis du ikke umiddelbart kan se en ordrebekræftelse i din mail, så tjek lige SPAM-indbakken. Hvis der heller ikke er en mail der, så skriv lige til mig på mail@treend.dk, så kigger jeg på det med det samme.

Hvor lang tid levering skal jeg forvente?
En af de ting, jeg sætter højt er god kundeservice og hurtig levering. Jeg sender derfor alle pakke ud med GLS inden for 3 hverdage, og ofte samme dag, hvis du bestiller før kl. 14. Store specialordrer kan dog have op til 7 dages leveringstid – i så fald er dette efter aftale med dig.

Jeg skal give min bestilling i gave, kan den byttes?
Hvis du køber et eller flere produkter som gave, kan du enten angive i “bemærkninger til ordre” eller på mail@treend.dk, hvornår gaven skal overleveres. Herfra kan gaven byttes inden for 14 dage. Dette gælder dog max 60 dage fra købsdatoen og gælder ikke specialdesigns, såsom lamper og andre produkter med navn, skriv selv tekst i curlyskrift, handwritten eller kursiv og produkter til den store dag.

Jeg har fortrudt mit køb, kan jeg sende retur?
Ja, naturligvis kan du returnere din bestilling. Vi har standard 14 dages fortrydelsesret.
Du kan læse meget mere under “Retur” i vores handelsbetingelser eller blot bestille en returlabel her.

Kan jeg tilføje eller fjerne produkter i min ordre?
Ja, det kan du som udgangspunkt godt, så længe du gør opmærksom på det før bestillingen er afsendt – og hvis der er tale om specialdesign, før den er produceret. 
Vi kan altid reducere antallet af varer og dermed beløbet, vi trækker for ordren, men ikke øge hverken antal eller beløb på en eksisterende ordre. Hvis du gerne vil tilføje noget til din ordre uden at betale for forsendelse 2 gange, så læg da en ny bestilling, hvor du vælger “afhentning på lager” som forsendelsesmetode og skriv “Skal sendes med ordrenr. xxx” under bemærkninger på ordren.
Hvis du er i tvivl om jeg allerede har sendt ordren, så send mig en mail på mail@treend.dk eller ring til mig på 222 556 44.

Kan jeg fortryde mit køb af specialbestilling?
Ja, så længe bestillingen ikke er sat i produktion endnu, kan du naturligvis fortryde din ordre. Send mig en mail på mail@treend.dk eller ring til mig på 222 556 44 og hør hvor langt jeg er og om jeg kan nå at bremse produktionen.

Reklamationer

Der er brændmærker på mine varer?
Som beskrevet ovenfor, indeholder produceringen af dine varer en brænding af materialet. Derfor bruger vi beskyttelsesfolie både foran og bagpå. Men da jeg sender produkter ud med beskyttelsesfolie på, KAN det ske, at din vare har et brændmærke i kanten. Hvis dette forekommer på forsiden, så send mig endelig en mail på mail@treend.dk med dit ordrenummer og et billede. 

Mine varer er spejlvendt?
Hvis din vare ser spejlvendt ud, så vend det om. Er hele produktet og graveringen spejlvendt, er der sket en fejl i produktionen. Send mig da en mail på mail@treend.dk med ordrenummer og et billede.

Mine varer lugter brændt?
Da vi laver de fleste ordrer på bestilling og processen indeholder, at man brænder kanter og graverer i træ, kan den brændte lugt nogle gange være lidt gennemgående, når man åbner en kasse med et friskproduceret produkt. Men frygt ej: Lugten forsvinder over tid.

Jeg har hængt min vare op med produkter fra Treend og er nu faldet ned og gået i stykker?
Treend kan ikke stilles til ansvar for klæbeevnen af de gratis vedlagte materialer som klæb, tape mv., da ingen flader er ens. Det er derfor kundens ansvar at teste om det hæfter. Vi anbefaler at alt medsendt klæbemasse bruges til ophængning. Der stilles IKKE garanti for nedfaldne produkter, samt evt. skader på tapet mv.

Pakken er i stykker ved levering?
Læs vores præcise beskrivelse af håndtering af reklamationer under vores handelsbetingelser.